SchoolLab, de perfecte bouwpakketten voor het Sterk Techniek Onderwijs!

SchoolLab, de basis voor de technieklessen!
Begin bij de basis, met producten die eruit zien als techniek en waarbij je ook met gereedschappen leert werken. Techniekpakketjes die vergezeld gaan met een handleiding die ook meteen het technische principe erachter uitlegt.
Praktijk en theorie samen, de beste aanpak.

De educatieve kits van SchoolLab passen het best bij ons onderwijssysteem. Beter dan producten die volledig zijn ontwikkeld in het Verre Oosten, zij zijn over het algemeen ontwikkeld voor de manier van denken daar en zien er vaak uit als speelgoed. Zo krijgen leerlingen niet de associatie met techniek. Het is vaak alleen een leuk intermezzo tijdens de lessen op school. Niet structureel en de doorstroming naar technische opleidingen zal helaas uitblijven.

Een doorlopende leerlijn van basisschool tot en met het HBO:
– Eenvoudig tot complex
– Programmeren voor beginners en gevorderden
– Jongens èn meisjes
– Prima werkboeken

Sterk Techniek Onderwijs – Ontwikkeld in Nederland – Door het onderwijs voor het onderwijs – Techniek van eigen bodem – Korte lijntjes – Gedegen service en begeleiding – Tja … en dan zijn er ook nog een aantal erg leuke bouwpakketjes in ontwikkeling. Dit is echt wat anders, dit is echte techniek. Leerlingen maken kennis met alle facetten ervan.

SchoolLab, alles voor het Sterk Techniek Onderwijs!

Er is een enorm enthousiasme en drive in het AREXX-kantoor in Zwolle om de beste educatieve producten voor ons onderwijssysteem te ontwikkelen. Studenten van een van de top-3 hogescholen van Nederland brengen hun stageperiode door en/of studeren af ​​bij AREXX Engineering. Dit resulteert altijd in een mooi nieuw product of een verbetering van een bestaand product. Een win-win situatie.

Op deze manier sluiten de SchoolLab-producten 100% aan bij het westerse schoolsysteem. De producten worden namelijk gemaakt en ontwikkeld in samenwerking met Nederlandse onderwijskundigen en ervaringsdeskundigen, t.w. studenten en leraren.